PORR ma w planach budowę 654 metrowego mostu Varodd w Kristansand. Kontrakt o wartości ok. 542 mln NOK (ok. 61 mln euro) został podpisany pod koniec zeszłego tygodniu, natomiast w marcu mają rozpocząć się pierwsze prace budowlane.

Projekt zostanie wykonany dla Statens vegvesen i powinien zostać ukończony wiosną 2020 r.

Prezes zarządu PORR AG, Karl-Heinz Strauss, komentuje, że uzyskanie piątego kontraktu na stworzenie mostu jest dowodem na uznanie firmy w Norwegii, która pod koniec 2015 roku zakończyła jeden z najciekawszych projektów mostowych w rejonie- most Tresfjord.

Jeśli chodzi o przetarg, PORR wygrał nie tylko dzięki korzystnej ofercie finansowej, ale również dzięki profesjonalizmowi i jakości prac przy budowie mostu Farris w Larvik.

Most VARODD będzie zlokalizowany na drodze głównej prowadzącej do Kristansand i trasie dojazdowej na lotnisko, nad Topdalsfjord pomiędzy dwoma istniejącymi już konstrukcjami mostowymi: mostem podwieszanym z 1956 r. oraz mostem z 1993 r. Pierwszy z nich zostanie rozebrany w trakcie prac budowlanych, natomiast drugi będzie wyremontowany i włączony w nową konstrukcję. W planach jest wybudowanie sześciopasmowego mostu o  całkowitej optymalnej przepustowości ok. 50 000 pojazdów dziennie oraz stworzenie chodnika dla pieszych i ścieżki rowerowej.

PORR w Norwegii

PORR wykonał wiele projektów w kraju, m.in. most Tresfjord, który jest unikalnym projektem zakończonym w październiku 2015 r., czy też most Harpe o podobnym zaawansowaniu technicznym jak wyżej wspomniany most Tresfjord. Od końca ubiegłego roku, PORR realizował projekty z zakresu budowy norweskich tuneli. W listopadzie otrzymał kontrakt na stworzenie tunelu RV 17 Liafjellet.