Niekorzystne warunki geologiczne, jak podaje PAP, będą przyczyną kilkumiesięcznego opóźnienia, jednego z odcinków nowej zakopianki.

– Ta droga jest ważna nie tylko dla południowej Polski, ale też całego kraju, udrożni przejazd dla transportu towarowego i osobowego – mówił Andrzej Adamczyk, szef MIB, podczas briefingu prasowego w Naprawie, przy budowanym tunelu na odcinku S7 Naprawa – Skomielna Biała.

Opóźnienie odnosi się do drogi S7 na odcinku między Skomielną Białą i Chabówką.

Jak podaje PAP – jest ono spowodowane, niezdiagnozowanym wcześniej, uskokiem skalnym na budowie jednego z obiektów mostowych. – To powoduje, że będzie kilkumiesięczne opóźnienie, czyli przesunięcie oddania z 2018 na 2019 rok – ocenił Adamczyk. Fragment ten, ma zostać usprawniony jednak na tyle, by ruch na tym odcinku nie pozostał zakłócony, poprzez oddanie jednej nitki do użytku.
Tunel na chwilę obecną ma długość 100 m, a jak wynika z informacji MIB, roboty budowlane na pozostałych dwóch odcinkach górskich, czasowo mieszczą się w założeniach i przebiegają bez opóźnień. Mowa o fragmentach Lubień – Naprawa oraz Naprawa – Skomielna Biała wraz z budową najdłuższego w Polsce, ponad 2-km tunelu pod Małym Luboniem.
Prace przy budowie przeprawy podziemnej, do 5 czerwca, mają przebiegać w następujący sposób:
nitka prawa portalu północnego: wydrążono i wykonano obudowę tymczasową o długości 110 m,
nitka lewa portalu północnego: wydrążono 55 m tej nitki tunelu.

Oprócz samego drążenia wykonywane są od razu zabezpieczenia (obudowa tymczasowa) i izolacja. Planowany termin zakończenia kontraktu i oddanie drogi do użytkowania to lipiec 2021 roku.

Ważna droga

Z punktu widzenia skrócenia czasu podróży, zwiększenia przepustowości, płynności ruchu i połączenia pomiędzy północą i południem Polski, droga ekspresowa S7, ma bardzo duże znaczenie. Jest t o inwestycja w poprawę bezpieczeństwa kierowców i pieszych na Podhalu, jak również podniesienie komfortu poprzez rozładowanie korków.

Duża inwestycja

Koszty związane z budową  S7 Lubień – Rabka Zdrój to ponad 2,1 mld zł. Na odcinku ok. 16,7 km nowej drogi (w tym 15,8 km ekspresowej) powstanie wiele obiektów inżynierskich. Na 7,6 km odcinku drogi ekspresowej S7 Lubień – Naprawa powstaną m.in. dwa miejsca obsługi podróżnych: „Lubień” i „Krzeczów” oraz 10 obiektów inżynierskich (mosty, wiadukty). Planowany termin zakończenia kontraktu i oddanie drogi do użytkowania to grudzień 2018 roku.

Na odcinku Naprawa – Skomielna Biała powstaje dwukomorowy tunel o długości ok. 2,06 km, z awaryjnymi przejściami między komorami, dwoma portalami oraz pełną infrastrukturą i wyposażeniem technicznym.
Na odcinku S7 Skomielna Biała – Chabówka (6,1 km) oprócz dwujezdniowej drogi powstaną m.in. dwa węzły drogowe „Skomielna Biała” i „Zabornia”, Obwód Utrzymania Drogi Ekspresowej, 17 obiektów inżynierskich, w tym najdłuższy na tej trasie wiadukt, liczący 992 metry.

Droga ekspresowa S7 zakończona będzie węzłem Zabornia w Rabce Zdroju, do którego dobudowany zostanie jeszcze fragment DK-47 (dwujezdniowy) do Chabówki, gdzie będzie włączony do istniejącej już dwujezdniowej DK-47 Chabówka – Rdzawka. Planowany termin zakończenia kontraktu i oddanie drogi do użytkowania to wrzesień 2018 roku.

źródło: RynekInfarstruktury.pl/ PAP

fot. Astaldi