Czeska Ostrawa rozpoczęła przebudowę dwóch wiaduktów, których łączna długość to 218 metrów.

Czeska Ostrawa rozpoczęła przebudowę dwóch wiaduktów, których łączna długość to 218 metrów. Pełnią one ważną rolę w systemie komunikacji miejskiej. Projekt przebudowy wart jest 3 mln euro i zakłada rozebranie istniejących ponad 50-letnich wiaduktów oraz konstrukcję nowoczesnych obiektów wraz z całą infrastrukturą kolejową i tramwajową. Dzięki przebudowie poprawi się bezpieczeństwo pasażerów zarówno komunikacji miejskiej, jak i pociągów – obecny stan wiaduktów zagraża bezpieczeństwu podróżnych.

Zadanie wykonuje Metrostav, który ostatnim czasie realizował wiele podobnych inwestycji na terenie Czech – remont infrastruktury kolejowej w Pilźnie, renowację dworca w Pradze czy budowę stalowego mostu kolejowego w pobliżu miasta Cheb.. Prace ruszyły z początkiem kwietnia i potrwają do 30 listopada 2017 r.
Ze względu na natężenie ruchu pociągów pod wiaduktami, roboty prowadzone są głównie w nocy. Metrostav.

- Spółka Metrostav wielokrotnie podejmowała się realizacji trudnych inwestycji infrastrukturalnych w miastach. Dzięki doświadczeniu zdobytemu w trakcie prac w czeskiej Pradze czy w Warszawie, doskonale wiemy w jaki sposób prowadzić wymagające inwestycje, w których należy uwzględnić wiele ważnych dla funkcjonowania miasta aspektów, jak choćby działanie komunikacji miejskiej, zachowanie płynności ruchu samochodowego oraz kolejowego. Krótki termin realizacji inwestycji wymaga uważnego planowania oraz konsekwentnej pracy wedle przyjętego harmonogramu. Nowoczesne technologie oraz doświadczenie pracowników Metrostav pozwalają na terminowe wykonywanie projektów, a nawet – jak podczas przebudowy Trasy S8 i Mostu Grota w Warszawie – na ukończenie realizacji przed zakładanym terminem – mówi Radim Čáp, dyrektor Metrostav Polska.

Metrostav w Polsce

Również na terenie Polski, Metrostav realizuje zaawansowane technicznie projekty tj.:

– Most na Wyspie Sobieszewskiej: umowa o wartości 57,1 mln zł na budowę mostu, który połączy Wyspę Sobieszewską z Gdańskiem, pomiędzy konsorcjum firm Metrostav oraz Vistal a Miastem Gdańsk została podpisana 2 września 2016. Budowa obiektu jest jednym z priorytetów inwestycyjnych Gdańska na lata 2014-2020. Most będzie miał 173 m długości (ze skrzydłami – 181,5 m), przewidywany czas otwierania przęseł to 2 minuty.
– Trasa ekspresowa S7: Koszwały – Nowy Dwór Gdański: 20-kilometrowy odcinek trasy ekspresowej S7: Koszwały – Nowy Dwór Gdański na Pomorzu o wartości ponad 1, 642 mld zł. Inwestycja ma być gotowa w październiku 2018 r.
– Modernizacja węzła ulic Marsa i Żołnierskiej: Przebudowa 5-kilometrowego odcinka ulic Marsa i Żołnierskiej w Warszawie. Wartość kontraktu to ok. 155 mln zł, inwestycja ma być gotowa w 2018 roku.

Do tej pory polski oddział firmy Metrostav odpowiedzialny był również za realizację drogi S8: węzeł Powązkowska – węzeł Modlińska wraz z Mostem Gen. S. Grota-Roweckiego w Warszawie. To przebudowa 4,8 kilometrowego odcinka trasy Armii Krajowej. W skład projektu o wartości 796,30 mln zł wchodziły działania modernizacyjne, takie jak: poszerzenie jezdni głównych, połączenie istniejących i zaprojektowanych węzłów na Trasie AK w zespoły węzłów. W rezultacie remontu cały fragment trasy zyskał status drogi szybkiego ruchu.
Firma realizowała także nową przeprawę mostową na Przemszy na trasie Kraków – Chełmek (woj. Małopolskie, droga wojewódzka nr 780) – inwestycja została zakończona w listopadzie 2013 r. do użytkowania we wrześniu 2015 r. - miesiąc przed zakładanym terminem.

Europa

W Europie Metrostav odpowiada m.in. za wykonanie dwóch tuneli technologicznych obwodnicy autostradowej w Sztokholmie, tunelu drogowego w Norwegii oraz dwóch tuneli drogowych na Islandii. W ramach tej ostatniej inwestycji, Metrostav – w konsorcjum z lokalną firmą Destia Oy – wybuduje dwa tunele metra w Helsinkach – każdy o długości 1,4 km. Wartość tego kontraktu wynosi ok. 18 milionów euro. Zakończenie robót planowane jest na pierwszy kwartał 2018 roku.
Metrostav odpowiada także za przebudowę portu lotniczego im. Vaclava Havla, czy przedłużenie linii A praskiego metra (wartość kontraktu 873 mln euro). Natomiast w grudniu 2014 roku spółka oddała do użytku pierwszą część projektu Blanka w czeskiej Pradze. Inwestycja Blanka jest obecnie największym tunelowym miejskim projektem w Europie.

Źródło: www.rynekinfrastuktury.pl