Nowo otwarty zwodzony most w stanowi łącznik pomiędzy dwoma brzegami Motławy - w okolicy ul. Grodzkiej, w rejonie dawnego zamku krzyżackiego i gmachu filharmonii.

Dzięki kładce mieszkańcy i turyści szybciej i wygodniej będą mogli dostać się z Głównego Miasta na wyspę Ołowianka, a także do obiektów gastronomiczno-usługowych funkcjonujących na terenie Szafarni, Narodowego Muzeum Morskiego czy Muzeum II Wojny Światowej.
Koszt przeprawy przez Motławę to ok. 10 mln zł, a jej budowa rozpoczęła się w maju 2016 roku. Wykonawcą inwestycji była firma Intercor.

Przeprawa jest zwodzona i będzie otwierana o ściśle ustalonych godzinach.
Jej podnoszenie i opuszczanie będzie sterowane przez dwóch operatorów, którzy będą komunikowali się z jednostkami pływającymi po rzece. Przed podniesieniem przęsła ruch pieszy na kładce będzie zamykany, na obu jej końcach, za pomocą bramek. Będzie to poprzedzone komunikatem dźwiękowym w jeżyku polskim, angielskim oraz niemieckim.

W sezonie żeglugowym (od 1 kwietnia do 30 października) kładka będzie podnoszona o pełnych godzinach od 7: 00 do 24: 00, lub na prośbę jednostki pływającej. Poza sezonem będzie to odbywało się jedynie na prośbę jednostki pływającej. Przeprawa będzie otwierana dla ruchu żeglugowego na czas od 10 do 30 minut. Jednak, jeśli wiatr przekroczy 16 m/s nie będzie ona podnoszona.

Główny element nowej przeprawy to przęsło ważące ok. 90 ton. Zostało ono zamontowane na początku maja br. z pomocą dźwigu ze stoczni Remontowa S.A. Obiekt ma 70,5 m długości i szerokość całkowitą od 6,76 do 10,56 m. Po otwarciu kąt, pod którym będzie ona nachylona, będzie równy 65 stopni, a światło przęsła głównego wyniesie 39,05 m.

Źródło: www.trojmiasto.pl, www.rynekinfrastruktury.pl

Fot. Edyta Steć/ trójmiasto.pl