Do 14 wykonawców spełniających warunki uczestnictwa w postępowaniu przetargowym na zaprojektowanie i budowę tunelu łączącego wyspy Uznam i Wolin w Świnoujściu wysłano zaproszenia do składania ofert cenowych.

Do 14 wykonawców spełniających warunki uczestnictwa w postępowaniu przetargowym na zaprojektowanie i budowę tunelu łączącego wyspy Uznam i Wolin w Świnoujściu wysłano zaproszenia do składania ofert cenowych.  Przetarg wkroczył więc w II etap.

Na podstawie Programu Funkcjonalno – Użytkowego (PFU), który przygotowało Miasto Świnoujście, wykonawcy przygotują oferty cenowe, w których określone zostaną kwoty realizacji tej inwestycji z gwarancja od 5 do 10 lat. Planowanym terminem podpisania umowy na wykonanie, jest przełom 2017 i 2018 roku, a zakończenie realizacji przewidywane jest na koniec 2021 roku. Inwestorem w tym postępowaniu jest Miasto Świnoujście a GDDKiA pozostaje inwestorem zastępczym.

Stała przeprawa w Świnoujściu połączy wyspy Uznam i Wolin, które rozdziela rzeka Świna, która stanowi część toru wodnego do portu w Szczecinie. Obecnie komunikacje zapewniają przeprawy promowe, które nie zapewniają odpowiedniej przepustowości (co powoduje długi czas oczekiwania na prom) i są wrażliwe na zmienne warunki atmosferyczne. Stałe połączenie będzie drogowym tunelem drążonym w korytarzu północnym (zgodnie z uzyskaną w 2010 roku decyzją środowiskową). Całkowita długość inwestycji wyniesie około 3,4 kilometra, w tym 1,44 kilometra jednorurowego tunelu, który zostanie wykonany w technologii tarczy drążonej TBM (ang. Tunnel Boring Machine). Średnica wewnętrzna tunelu będzie wynosić 12 metrów, zostanie w nim wykonana dwukierunkowa jezdnia z pasami ruchu o szerokości 3,5 m., poniżej jezdni powstanie również galeria ewakuacyjna.

Źródło: GDDKiA