GDDKiA zaprasza do składania ofert w przetargu na budowę tunelu w Świnoujściu

14 wykonawców, który spełniają kryteria uczestnictwa w przetargu na projekt i budowę tunelu, stanowiącego połączenie pomiędzy wyspami Uznam i Wolin w Świnoujściu, otrzymało zaproszenia do składania ofert. Wnioskiem tego, przetarg jest już na drugim etapie realizacji. Wykonawcy w swoich ofertach określą kwotę, za jaką będą gotowi zrealizować inwestycję oraz wskazać okresy gwarancji. Podstawą do tych wytycznych jest Program Funkcjonalno – Użytkowy (PFU), który przygotowany został przez Miasto Świnoujście.

Planowane podpisanie umowy ma nastąpić na przełomie 2017 i 2018 roku, natomiast termin zakończenia realizacji, określany jest na grudzień 2021.

Inwestorem podejmowanego działania jest Miasto Świnoujście, natomiast GDDKiA stoi na stanowisku inwestora zastępczego.

Obecnie połączenie pomiędzy wyspami Uznam i Wolin, gwarantują przeprawy promowe przez rzekę Świnę, która jest częścią toru wodnego stanowiącego wejście do portu w Szczecinie. Promy jednak nie zapewniają odpowiedniej przepustowości, stąd rozwiązaniem tego problemu ma być stała przeprawa, będąca przedmiotem przetargu.  Zgodnie z uzyskaną w 2010 roku decyzją środowiskową, połączenie będzie miało postać tunelu drążonego w korytarzu północnym, o łącznej długości 3,4 kilometra. W ciągu inwestycji, 1,44 kilometra będzie miało postać jednorurowego tunelu, który będzie wykonany w technologii tarczy drążonej TBM (ang. Tunnel Boring Machine), o średnicy 12 metrów, gdzie prowadzić będzie dwukierunkowa jezdnia z pasami ruchu o szerokości 3,5 metra. Poniżej jezdni, obiekt zostanie wyposażony w galerię ewakuacyjną.

Źródło: GDDKiA

Foto: GDDKiA