Dwie stacje metra w Warszawie połączone tunelami

- Mamy już dwa tunele rozbudowywanej drugiej linii metra – mówi Renata Kaznowska, zastępca Prezydenta m.st. Warszawy. – A już wkrótce rozpocznie się drążenie następnego odcinka tuneli, do stacji Szwedzka.

Tarcze TBM, które drążą podziemne szlaki, są przygotowywane do kolejnych prac nad tunelami.
W ciągu miesiąca, tarcze TBM – Maria i Anna – wydrążyły dwa tunele, z których każdy ma ponad 400 m długości, przy prędkości dobowej drążenia 31 m. Dzięki powstałym tunelom, połączono dwie stacje - C18 Trocka i C17 Targówek. W jednym tunelu wykorzystano 277 betonowych pierścieni do ułożenia obudowy, natomiast w drugim, użyto ich 288. Obecnie trwają przygotowawcze tarcz do kolejnych prac – drążenie tuneli do stacji C16 Szwedzka. Początek prac planowany jest na przyszły tydzień.

Dane o pracy tarcz:
TBM Maria

  • długość szlaku D18 418m
  • drążenie: od 16 maja do 19 czerwca (34 dni)
  • średnia prędkość ok. 12 m/dobę
  • największa prędkość 22 maja – 25,58 m/dobę
  • ułożono 277 pierścieni obudowy

TBM Anna

  • długość szlaku D18 428m
  • drążenie do 6 czerwca do 5 lipca (29 dni)
  • średnia prędkość ok. 15 m/dobę
  • największa prędkość 26 czerwca – 31,47 m/dobę
  • ułożono 283 pierścienie obudowy

Wybrana w przetargu firma Astaldi S.p.A. z Włoch jest wykonawcą odcinka północno-wschodniego II linii metra. Kwota, na jaką opiewa kontrakt wynosi 1.066.741.483,79 zł brutto.
W najbliższym czasie, w kierunku wschodnim (z Dworca Wileńskiego) powstanie ok. 3,12 km trasy. Planowane stacje to: Szwedzka (C16) pod ul. Strzelecką po wschodniej stronie ul. Stalowej; Targówek (C17) w okolicy skrzyżowania ul. Pratulińskiej z M. Ossowskiego oraz Trocka (C18) w rejonie skrzyżowania ul. Pratulińskiej z Trocką. Za ostatnią stacją znajdą się tory odstawcze i komora do zawracania.

Źródło: http://www.ztm.waw.pl
Fot. http://www.ztm.waw.pl