Estakada (MG6) to odcinek Obwodnicy Kłodzka o długości około 1 kilometra. Ustawiona jest ona na 21 podporach, które umieszczono metodą nasuwania podłużnego.

Umowa na „Zaprojektowanie i wybudowanie obwodnicy Kłodzka w ciągu dk 33 wraz z łącznikiem dk 46” podpisana została 23.01.2015r.
Wykonawca: Lider: PUT Intercor Sp. z o.o., ul. Okólna 10, Zawiercie Partner: Trakt SA z siedzibą w Górkach Szczukowskich, Piekoszów.
Nadzór Inwestorski Lider: Lafrentz – Polska Sp. z o.o., ul. Zbąszyńska 29, Poznań Partner: „Inwest Complex” Sp. z o.o., ul. Góry Chełmskiej 15, Gliwice
Planowany koszt inwestycji wynosi 197 101 068,60 zł
Planowane zakończenie inwestycji to połowa roku 2018r.
Inwestycja realizowana na terenie Dolnego Śląska przez GDDKiA Oddział w Opolu.

Głównym celem budowy obwodnicy, jest zwiększenie przepustowości całego układu komunikacyjnego na obszarze Kotliny Kłodzkiej, stanowiąc jednocześnie nowy węzeł komunikacyjny, który połączy drogi krajowe na następujących odcinkach:
• DK8 (E67) – Kudowa (granica państwa z Republika Czeską) - Kłodzko
• DK33 – Boboszów (granica państwa z Republika Czeską) - Kłodzko
• DK46 – Złoty Stok (granica państwa z Republika Czeską) - Kłodzko
• DK8 (E67) – Kłodzko – Wrocław.

Ponadto, wyeliminowanie ruchu tranzytowego na terenie miasta Kłodzko wpłynie znacznie na poprawę bezpieczeństwa użytkowników i mieszkańców, a także poprawi warunki ruchu drogowego.

Ciekawostki:
Cała estakada zajmuje ok 12000m2.
Na budowę estakady zużyto 13709 m3 betonu oraz kruszywa mineralnego w ilości ok. 11000 ton.
Estakada składa się z 20 przęseł, gdzie przęsło waży 1100 ton.
Nasuwanie obiektu MG6 trwało 8 m-cy.


Źródło: GDDKiA
Fot.: GDDKiA