W maju, Wojewoda Mazowiecki wydał decyzję o Zezwoleniu na Realizację Inwestycji Drogowej ZRID) dla budowy mostu przez Wisłę w ciągu S2 Puławska- Lubelska

W zakresie prac, jakich ma się podjąć wykonawca, znajduje się:

  • budowa mostu (dwa niezależne obiekty pod każdą z jezdni) o długości 1505,5 m  i szerokości 42,6 m, o konstrukcji płaskiej (bez wykorzystania elementów linowych), a także dwóch pochylni zapewniających komunikację pomiędzy ścieżką rowerową zlokalizowaną na Wale Zawadowskim a ścieżką rowerową na moście,
  • przebudowa (a w razie potrzeby- budowa) infrastruktury podziemnej, związanej z energetyką, kanalizacją itp.,
  • budowa urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz obiektów związanych z ochroną środowiska.

Informacje o inwestycji:
Zadanie zostało podzielone na 3 odcinki realizacyjne:

  • odcinek A, długości ok. 4,6 km od w. Puławska do w. Przyczółkowa z budową tunelu pod  Ursynowem,
  • odcinek B, długości ok. 6,45 km od w. Przyczółkowa do w. Wał Miedzeszyński wraz z mostem przez Wisłę,
  • odcinek C, długości ok. 7,45 km od w. Wał Miedzeszyński do w. Lubelska z budową estakad nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym.

Planowane zakończenie kontraktów podpisanych w 2015 roku, to sierpień 2020 roku.
Ponadto, w ramach realizacji inwestycji – Południowa Obwodnica Warszawy - na odcinku pomiędzy w. Puławska a w. Lubelska przewidziana jest m.in. budowa drogi ekspresowej długości 18,5 km, posiadającej 2 jezdnie po 3 pasy ruchu, tunelu pod Ursynowem, mostu przez Wisłę, estakad nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym, 5 węzłów: „Ursynów Zach.”, „Ursynów Wschód”, „Przyczółkowa”, „Wał Miedzeszyński”, „Patriotów” oraz docelowo przewidziano rezerwę pod dodatkowy węzeł „Czerniakowska Bis”, który usytuowany będzie na odcinku pomiędzy węzłami „Przyczółkowa” i „Wał Miedzeszyński” a także wyposażenie obiektów w urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Źródło: GDDKiA
Fot.: GDDKiA