W ramach przetargu na projekt i budowę odcinka S61 od węzła „Łomża Zachód” do węzła „Kolno”, wpłynęło 11 ofert, z których aż 4 były niższe od ceny zamawiającego.

W ramach przetargu na projekt i budowę odcinka S61 od węzła „Łomża Zachód” do węzła „Kolno”, wpłynęło 11 ofert, z których aż 4 były niższe od ceny zamawiającego.

Impresa Pizzarotti zaproponowała najniższą cenę (442,8 mln zł), co stanowi jedynie 46% ceny zamawiającego, która wynosi 963,55 mln zł. Najwyższa, spośród najniższych ofert, zaproponowało konsorcjum Salini Impregilo S.p.A i Salini Polska sp. z o.o. – 711,7 mln zł.

Oprócz wymagań cenowych, ważne było kryterium terminu realizacji. Jak się okazało, wszyscy oferenci zadeklarowali krótszy czas wykonania zadania – zamawiający zakładał maksymalny czas 37 miesięcy, a w ofertach pojawił się okres 31 miesięcy. Ponadto, kryteria pozacenowe również były bardziej korzystne. Mowa tu o właściwościach przeciwpoślizgowych nawierzchni czy właściwości związane z równością podłużną.

Najkorzystniejsza oferta zostanie wybrana w możliwie jak najkrótszym czasie, po dokładnym zbadaniu ofert i ich ocenie.

Odcinek nr IV od węzła „Łomża Zachód” do węzła „Kolno” ma 13-kilometrów długości, a w połączeniu z otwartym 29.06.2017 odcinkiem S61 odc. nr III - od węzła „Łomża Południe” do węzła „Łomża Zachód” (długość 7,18) - stanowić będą obwodnicę Łomży wyprowadzającą ruch tranzytowy z tego miasta. W ramach obu zadań wybudowanych zostanie prawie 16 km dróg krajowych w kat. GP. ( dk 64 - 6,9 km na odcinku IV i 9 km dk 63 na odc. III).
Przebieg realizacji inwestycji ma mieć charakter systemu „Projektuj i buduj”, co wiąże się z wykonaniem projektów, złożenie wniosków z ZIRD i uzyskanie niezbędnych pozwoleń oraz wybudowanie odcinka i uzyskanie zezwolenia na użytkowanie.
Planowy termin zakończenia budowy to 2021 rok.
Zadanie jest przewidziane do współfinansowania ze Środków Unii Europejskiej.

Podstawowe dane techniczne (kat. S):
Odcinek IV - węzeł „Łomża Zachód” (z węzłem) - węzeł „Kolno” (bez węzła)
Łączna długość - 12,99 km kat. S - przebieg nowym śladem;
3 węzły: „Łomża Zachód” na istniejącej drodze krajowej nr 61 (rejon Sierzput Młodych), „Nowogród” na istniejącej drodze wojewódzkiej nr 645 (pomiędzy miejscowościami Nowe Kupiski i Kupiski Stare), „Łomża Północ” w rejonie miejscowości Czarnocin, na połączeniu z odcinkiem także wykonywanej drogi krajowej nr 64 (od węzła Łomża Północ – Marianowo – Elżbiecin).
Najdłuższy most w województwie podlaskim nad doliną Narwi -1206 m. W sumie 20 obiektów inżynierskich, z czego 4 na DK64 oraz 13 przepustów służących za przejścia dla zwierząt Dodatkowo w ramach zadania wybudowanych zostanie 6,9 km dk 64 w kat. GP . Do tego ogrodzenie drogi, pasy technologiczne, drogi umożliwiające dojazd do nieruchomości;

  • Przekrój drogi - 2 x 2
  • Szerokość pasów ruchu - 3,5 m
  • Szerokość pasów awaryjnych - 2,5 m
  • Szerokość pasa dzielącego - 5 m
  • Nawierzchnia - beton cementowy (na drodze ekspresowej), pozostałe drogi o nawierzchni asfaltowej
  • Dopuszczalne obciążenie 115 kN/oś


Źródło: GDDKiA
Plan: GDDKiA