Podczas ostatniej zimy kierowcy mieli problemy z wyjazdem z tunelu pod Martwą Wisłą na rondo przy Marynarki Polskiej w Gdańsku, dlatego zarządcy tunelu zdecydowali się na budowę systemu zraszania solanką lub podgrzewania jezdni.

Tunel pod Martwą Wisłą został otwarty w 2016 roku i już podczas pierwszej zimy pojawiły się tam pewne trudności.
Podczas ubiegłej zimy, która była pierwszą od otwarcia tunelu, zauważyliśmy problemy kierowców, głównie samochodów ciężarowych. Mieli oni problem z wyjazdem z tunelu na rondo przy Marynarki Polskiej. Intensywne opady śniegu i oblodzenie nawierzchni sprawiły, że na wzniesieniach doszło do kilku kolizji. Problemy z wyjazdem powodowały powstawanie korków oraz w rezultacie zamknięcie tunelu i paraliż ruchu w tej części miasta – tłumaczy Michał Adamkiewicz, kierownik Działu Utrzymania Tunelu pod Martwą Wisłą.
W przyszłym roku wszystko ma się zmienić. Rozwiązaniem ma być nowy system zraszania solanką lub podgrzewania jezdni w tunelu. Jeszcze nie wiadomo, które rozwiązanie zostanie zastosowane.

Zraszanie solanką stosuje się np. w tunelu na Wisłostradzie w Warszawie. Nie jest ono jednak idealne, ponieważ dysze często się zapychają. Wariant z podgrzewaniem jezdni jest droższy i wiązałby się z koniecznością sfrezowania dotychczasowej nawierzchni i ułożenia nowej.

Obecnie trwają rozmowy zarządcy tunelu z urzędnikami miejskimi o finansowaniu inwestycji.
Źródło: http://www.rynekinfrastruktury.pl