Na spotkaniu konsultacyjnym władze powiatu pruszkowskiego, Pruszkowa i Piastowa wybrały wariant budowy przeprawy nad torami PKP - wiadukt będzie podwieszany.

Kolejny krok do budowy nowej przeprawy nad torami kolejowymi. Prace projektowe idą pełną parą. Dziś samorządowcy wybrali wariant budowy nowego wiaduktu.

Projektant przedstawił koncepcje rozwiązania przeprawy nad torami. Wszyscy zgodzili się, że najlepszym rozwiązaniem będzie przeprawa podwieszana, która pozwoli na sprawną realizacje tej inwestycji spowoduj jak najmniejszą kolizję z ruchem kolejowym. Nie jest ona też najdroższa, więc ze wszech miar zależy  zarządowi powiatu, na tym by ta realizacja się dokonała – poinformował Maksym Gołoś, starosta pruszkowski. – W tej chwili dbamy o to, aby udało się aneksować porozumienie między powiatem, Pruszkowem, Piastowem i koleją. Zależy nam na tym, żeby kolej nadal utrzymywała wolę współpracy w tym zakresie, abyśmy w 2019 r. mogli przystąpić do realizacji tej jakże ważnej inwestycji dla ruchu północ-południe w powiecie pruszkowskim – dodaje.

Skoro wybrano już wariant budowy, to konieczne będzie przygotowanie dokładnej dokumentacji projektowej. Z pytaniami o termin realizacji tej inwestycji zwróciliśmy się do władz miasta.

Dokumentacja zapewne będzie gotowa w połowie przyszłego roku. Następne konieczne będzie podpisanie porozumienia. Dobrą informacją jest to, że kolejarze chcą partycypować w kosztach budowy wiaduktu. Dzięki temu wydatki rozłożą się na miasta Pruszków i Piastów, powiat oraz kolej. Szacujemy, że ta inwestycja będzie kosztować około 20 mln zł – mówi Andrzej Kurzela, wiceprezydent Pruszkowa.

Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, prawdopodobnie nową przeprawą pojedziemy w 2020 r.

Źródło: www.wpr24.pl