Metrostav – czeska grupa specjalizująca się w realizacji projektów budowlanych i infrastrukturalnych – wraz ze spółką zależną BeMo Tunelling wybuduje nowy wiadukt na autostradzie A1 w miejscowości Volmarstein w Niemczech.

Projekt o wartości 17,5 mln euro jest kolejną inwestycją realizowaną przez Metrostav z udziałem austriackiej spółki. Nowy 285 metrowy wiadukt będzie składał się z dwóch mostów, z trzema pasami ruchu na każdym oraz dodatkowymi pasami awaryjnymi. Realizacja projektu joint venture przez Metrostav i BeMo Tunelling rozpocznie się jeszcze w 2017 roku, a zakończenie budowy planowane jest w 2020 roku.

Obecny wiadukt na ruchliwej autostradzie w zachodniej części Niemiec został wybudowany w 1958 roku i jego stan techniczny nie kwalifikuje obiektu do remontu. Do budowy nowego wiaduktu użyte zostanie ok. 25 000 metrów sześciennych zbrojonego betonu. Dodatkowo, Metrostav oraz BeMo Tunelling odpowiadać będą za zabezpieczenie ruchu i budowę dróg objazdowych.

- Kontrakt na budowę wiaduktu na autostradzie A1 to kolejne przedsięwzięcie spółki Metrostav na rynku niemieckim. Projekt realizowany w miejscowości Volmarstein to wymagająca inwestycja ze względu na konieczność utrzymania ruchu na tak ważnej i ruchliwej drodze. Metrostav przystępuje do budowy wiaduktu z wieloletnim doświadczeniem w realizacji obiektów mostowych. Dzięki licznym inwestycjom, zrealizowanym m.in. w Polsce, spółka może pochwalić się bogatym portfolio projektów oraz niezwykle doświadczoną kadrą. Inżynierowie i specjaliści Metrostav potrafią doskonale zarządzać wieloetapowymi inwestycjami, które muszą uwzględniać wzmożony ruch drogowy. Koronnym przykładem takiego projektu była przebudowa Trasy AK i Mosty Grota w Warszawie. Budowa wiaduktu na autostradzie A1 to kolejna, po pracach między innymi przy budowie elektrowni wodnej w Austrii, inwestycja prowadzona w formule joint venture wraz ze spółką BeMo Tunelling. Przejęcie austriackiej firmy pomogło Grupie Metrostav w ekspansji na kolejne rynki w Europie – dzięki BeMo Tunelling powiększyliśmy możliwości logistyczne, techniczne oraz zaplecze kadrowe w Austrii i Niemczech mówi Martin Kulhavý, członek zarządu Metrostav Polska.

Źródło: informacja prasowa Metrostav