W Rzeszowie oddano do użytku nowy fragment drogi wojewódzkiej - od skrzyżowania ul. Podkarpackiej z ul. 9. Dywizji Piechoty do węzła Rzeszów Południe.

Prace prowadzone były w ramach dofinansowanego programu „Polska Wschodnia”. W ramach realizacji tego zadania wybudowano odcinek drogi wojewódzkiej o łącznej długości około 3,5 km, wiadukt o długości konstrukcji nośnej 108 m, trzy skrzyżowania, drogi serwisowe, chodniki i ścieżki rowerowe. Nastąpiła też m.in. rozbudowa drogi krajowej nr 19 na długości około 0,6 km.

- Zachodnia właśnie została zakończona. Kierowcy, jadący od strony Krosna czy Jasła w kierunku Krakowa, Lublina, Warszawy czy Przemyśla, nie muszą już wjeżdżać do centrum Rzeszowa. Łącznik jest częścią południowej autostradowej obwodnicy, którą będziemy budować w kierunku al. Sikorskiego i ul. Krakowskiej. Chcemy ruch tranzytowy całkowicie wyprowadzić poza miasto – wyjaśnia Marek Ustrobiński, wiceprezydent Rzeszowa.

Łącznik z S19 jest fragmentem trasy Via Carpatia (VC). Polska część tego międzynarodowego szlaku ma liczyć około 700 km i przebiegać odcinkami dróg ekspresowych: S61, S8, S17, S19. W Polsce VC będzie przebiegać od granicy z Litwą do granicy ze Słowacją i na tym odcinku wybudowane zostaną cztery tunele drogowe.

Cała VC ma połączyć północ i południe Europy, zintegrować systemy transportowe Litwy, Polski, Ukrainy, Słowacji, Węgier, Rumunii, Bułgarii i Grecji.

Źródło: UM Rzeszów


Czytaj więcej na: https://inzynieria.com/wpis-branzy/wiadomosci/5/50681,rzeszow-koniec-budowy-lacznika-z-s19 © inzynieria.coramach realizacji tego zadania wybudowano odcinek drogi wojewódzkiej (dwie jezdnie po dwa pasy ruchu) o łącznej długości około 3,5 km, wiadukt o długości konstrukcji nośnej 108 m, trzy skrzyżowania, drogi serwisowe (prawie 7 km) czy chodniki i ścieżki rowerowe – ponad 3 km. Nastąpiła też m.in. rozbudowa drogi krajowej nr 19 na długości około 0,6 km.