Dziesięć firm zgłosiło się do przetargu na budowę kładki pieszo-rowerowej nad Kanałem Ulgi. Jednak wszystkie oferty znacznie przewyższają budżet założony przez władze miasta.

Jeszcze w tym roku miała rozpocząć się budowa kładki pieszo-rowerowej nad Kanałem Ulgi. Powstanie tej przeprawy to element szerszego projektu, w ramach którego zaplanowano również budowę centrów przesiadkowych przy dworcach Opole Zachodnie i Opole Grotowice oraz budowę nowych ścieżek rowerowych.

W ramach przetargu wpłynęło 10 ofert, jednak każda z nich znacznie przewyższa kwotę, jaką zapisano w budżecie Opola. Ratusz przewidywał, że powstanie kładki będzie kosztowało około 13,5 mln zł. Tymczasem najniższa oferta – złożona przez konsorcjum pod wodzą firmy Banimex – wynosi nieco ponad 23 mln zł. Druga najtańsza oferta wynosi około 23,5 mln zł. Pozostałe oferty mieszczą się w przedzialr od prawie 29 do niemal 40 mln zł.

Zbigniew Bahryj, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg, zapowiada powtórkę przetargu. - Przyjrzymy się też dokumentacji i być może dopuścimy optymalizację rozwiazania. W takiej sytuacji to standardowa procedura - mówi.

Kładka pieszo-rowerowa ma połączyć brzegi Kanału Ulgi w rejonie parkingu na Wyspie Bolko, jako przedłużenie ulicy Bolkowskiej. Przeprawa ma mierzyć 260 metrów długości i 7 metrów szerokości.

Źródło: UM Opole