15 grudnia br. przeprowadzone zostały próby obciążeniowe mostu w ciągu obwodnicy Ostródy na drodze krajowej nr 16. Jeśli wyniki będą pomyślne, kierowcy jeszcze w grudniu pojadą jedną nitką mostu. Druga będzie udostępniona wczesną wiosną.

Powstający pod Ostródą obiekt to rekordowy most typu extradosed. Do przeprowadzenia próby obciążeniowej wykorzystano około 1200 ton ładunku umieszczonego na ponad 30 pojazdach. Próby odbywały się przez cały dzień – najpierw statyczne na poszczególnych przęsłach, następnie dynamiczne. Ostateczna ekspertyza ma być znana we wtorek – jeśli będzie pomyślna, jeszcze w grudniu udostępniona do ruchu zostanie jedna jezdnia mostu. Oddanie drugiej planowane jest na wiosnę.

Most ma najdłuższe przęsło w Europie wśród obiektów extradosed (dotychczas najdłuższe miał most przez Wisłę w Kwidzynie). Obiekt stanowi czteroprzęsłową przeprawę o rozpiętości przęseł wynoszącej 132,5 + 206 + 206 + 132,5 m. Najwyższy punkt to środkowa podpora – łącznie z pylonem to około 60 m nad poziomem terenu. Do budowy wykorzystano liny o łącznej długości około 500 km.

Udostępnienie do ruchu obwodnicy Ostródy w ciągu DK16 jak i S7 planowane jest jeszcze w grudniu, z objazdem mostu MS4 na S7 i ze zwężeniem do jednej nitki na moście MS3 na DK16. Wykonawcą zadania jest Budimex.

Źródło: http://www.rynekinfrastruktury.pl/