Ulicę Pucką w Gdyni, którą dziś w dwóch miejscach przecinają tory kolejowe i szlabany, za pięć lat będzie można płynnie przejechać - miasto i PKP PLK wybudują tam tunel i wiadukt.

Połączenie północnych dzielnic Gdyni od lat stanowi największy problem komunikacyjny Gdyni. W godzinach szczytu przejazd na tym odcinku drogi zajmuje nawet godzinę. Alternatywną trasą przejazdu mogłaby być ulica Pucka, biegnąca od ul. Chylońskiej na Chyloni do ul. Unruga na Obłużu. Ale nie jest ze względu na tory kolejowe i szlabany, które często są zamknięte na tej ulicy. Tak więc udrożnienie przejazdu ul. Pucką rozwiązałoby wiele komunikacyjnych problemów Gdyni.

Prawdopodobnie w przyszłości problem zostanie rozwiązany i za pięć lat na ul. Puckiej nie będzie już szlabanów. Miasto i PKP Polskie Linie Kolejowe porozumiały się w sprawie wybudowania tam dwóch inwestycji: tunelu pod torami i wiaduktu drogowego.

Samorząd gdyński podpisał już porozumienie dotyczące budowy wiaduktu kolejowego. Niebawem podpisany zostanie dokument dotyczący budowy wiaduktu drogowego w ciągu ul. Puckiej – mówi Agata Grzegorczyk, p.o. rzecznika prasowego gdyńskiego magistratu.

Tunel ma powstać w ramach projektu „Prace na linii kolejowej nr 202 na odcinku Gdynia Chylonia – Słupsk”, współfinansowanego z unijnych funduszy. Zaplanowano usunięcie kolizyjnego skrzyżowania drogowo-kolejowego, które znajduje się na przecięciu linii kolejowych 202 i 250 z ul. Pucką w okolicy ul. Chylońskiej. W celu realizacji tego zadania, miasto podpisało już porozumienie z PKP PLK SA, które przewiduje iż Gdynia sfinansuje przebudowę układu drogowego. Wstępnie szacowany koszt inwestycji to ok. 30 mln zł.

Natomiast wiadukt drogowy nad torami kolejowymi w ciągu ul. Puckiej będzie częścią realizowanego przez PKP PLK projektu „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami – etap III”. Tu także finansowo dołoży się UE. Planowane jest wybudowanie wiaduktu w ciągu ul. Puckiej, nad torami kolejowymi linii 201 i 228 oraz nad torami stacji Gdynia Port w okolicy ul. Unruga.

Wiadukt nad torami powinien być otwarty w 2021 roku, natomiast tunel w 2023 r.

Źródło: UM Gdynia