W poniedziałek, 5 lutego, firma Energopol Szczecin uroczyście zakończyła operację nasuwania estakady E-2 na obwodnicy Wałcza w ciągu drogi krajowej nr 10.

Obiekt budowany jest w technologii nasuwania podłużnego w miejscowości Wałcz Drugi. Zastosowana technologia polega na budowaniu elementów konstrukcji na miejscu i łączeniu ich z już istniejącymi, nasuwając na filary.

Nasuwanie 760-metrowej estakady rozpoczęło się w czerwcu 2017 roku. Konstrukcja składa się z 13 przęseł, z których 11 ma rekordową długość 61,3 m. Estakada ze względu na swoje ulokowanie nad jarem, jest oparta na palach o łącznej długości 11,5 km.

Nie chcę mówić, że to najdłuższe przęsła na świecie, czy w Polsce, bo już wiele razy czytałem informacje o największych mostach, które największymi nie były – mówi prof. Krzysztof Żółtowski, autor projektu mostu po optymalizacji. – Na pewno zastosowane zostaną tu jedne z najdłuższych przęseł nasuwanych w Polsce. Ja o dłuższych nie słyszałem – dodaje.

Budowa obwodnicy ma przede wszystkim przenieść ruch tranzytowy z centrum Wałcza na jego obrzeża. Zakończenie inwestycji planowane jest na trzeci kwartał 2018 roku.