Obiekt stanowił element większej inwestycji - modernizacji linii kolejowej z Pruszcza Gdańskiego do stacji Gdańsk Port Północny. Koszt budowy mostu to 35 mln zł, a całego przedsięwzięcia - 370 mln zł.

Modernizacja linii kolejowej nr 226 z Pruszcza Gdańskiego do stacji Gdańsk Port Północny jest istotna ze względów ekonomicznych – zarówno dla regionu Trójmiasta, jak i całej Polski. Linia ta jest linią pierwszorzędną, dwutorową, zelektryfikowaną, przeznaczoną do przewozów towarowych do Portu Gdańskiego i Rafinerii Lotos SA. Port Gdańsk Północ to punkt załadunkowo-rozładunkowy, skąd towary są wysyłane do największych światowych przystani. Realizacja projektu umożliwia integrację z krajowym oraz międzynarodowym systemem transportu, spedycji oraz logistyki. Jednym z istotnych elementów tej inwestycji jest nowo powstały most kolejowy nad Martwą Wisłą, który zastąpił poprzednią przeprawę.

Artykuł został opublikowany w wydaniu 2/2017, str. 64-67.


W związku z wejściem w dniu 25 maja 2018 roku nowych przepisów w zakresie ochrony danych osobowych (RODO), chcemy poinformować Cię o kilku ważnych kwestiach dotyczących bezpieczeństwa przetwarzania Twoich danych osobowych. Prosimy abyś zapoznał się z informacją na temat Administratora danych osobowych, celu i zakresu przetwarzania danych oraz poznał swoje uprawnienia. W tym celu przygotowaliśmy dla Ciebie szczegółową informację dotyczącą przetwarzania danych osobowych.
Wszelkie informacje znajdziesz tutaj.
Zachęcamy również do zapoznania się z naszą nową Polityką Prywatności.
W przypadku pytań zapraszamy do kontaktu z naszym Inspektorem Ochrony Danych Osobowych pod adresem iodo@elamed.pl

Zamknij