W artykule przedstawiono historię i parametry techniczne mostu drogowego w Tczewie. Opisywany Most Tczewski jest przykładem, że nowoczesne systemy technologiczne są w stanie przywrócić do dobrego stanu technicznego zabytkowe konstrukcje.

Przed rokiem 2015, opracowano wielowątkowy projekt modernizacji wszystkich przęseł i podpór konstrukcji, uwzględniając postać historyczną budowli, zachowując dziedzictwo rozwoju techniki i odtwarzając ducha estetycznego starej konstrukcji. Zakres prac podzielono na kolejne etapy realizacyjne.

Zgodnie z nowymi wytycznymi projektowymi, dotyczącymi kompleksowej modernizacji powstałe po II wojnie światowej przęsła nad nurtem Wisły zostaną zastąpione na wzorowane na oryginalnej konstrukcji z 1857 r. (rys. 3).

Z kolei odbudowane w ostatnim planowanym etapie przebudowy mostu brakujące wieżyczki i portal wjazdowy zostaną pozbawione elementów nowoczesnych.

W I etapie remontowano trzy przęsła kratowe, z układem elementów zgodnych z tzw. „systemem kratownicy Lentza”, opartych na masywnych podporach wykonanych z cegły w dolnej części z licówką kamienną, zakończonych w górnej części korpusem żelbetowym.

Artykuł został opublikowany w wydaniu 3-4/2017, str. 84-86.


W związku z wejściem w dniu 25 maja 2018 roku nowych przepisów w zakresie ochrony danych osobowych (RODO), chcemy poinformować Cię o kilku ważnych kwestiach dotyczących bezpieczeństwa przetwarzania Twoich danych osobowych. Prosimy abyś zapoznał się z informacją na temat Administratora danych osobowych, celu i zakresu przetwarzania danych oraz poznał swoje uprawnienia. W tym celu przygotowaliśmy dla Ciebie szczegółową informację dotyczącą przetwarzania danych osobowych.
Wszelkie informacje znajdziesz tutaj.
Zachęcamy również do zapoznania się z naszą nową Polityką Prywatności.
W przypadku pytań zapraszamy do kontaktu z naszym Inspektorem Ochrony Danych Osobowych pod adresem iodo@elamed.pl

Zamknij