W 2016 roku rozpoczęła się budowa drogi ekspresowej S7 na odcinku Lubień – Rabka Zdrój, o której rozmawiano od kilku lat w kręgach inżynierskich z uwagi na stopień skomplikowania obiektów mostowych.

Obiekt nr 21 to dwunitkowa estakada o przekroju skrzynkowym i długości niespełna 1000m. W ramach każdej nitki prowadzone są po dwa pasy ruchu plus rezerwa pod trzeci pas. W przekroju podłużnym estakada podzielona jest na 3 odcinki: pierwszy i trzeci, o stałej wysokości skrzynki o długości odpowiednio 350m i 200m do realizacji metodą stacjonarną oraz drugi, o zmiennej wysokości skrzynki i długości 420m do realizacji metodą nawisową. W części nawisowej ustrój nośny, o rozpiętości przęsła 140m podparto na trzech podporach w kształcie litery Y, z których najwyższa osiąga wysokość blisko 45m. Zwieńczeniem filarów jest segment startowy do wykonywania ustroju nośnego w technologii nawisowej o długości 30m i wysokości skrzynki 6m.

Największym wyzwaniem stojącym przed inżynierami była technologia wykonania filarów części nawisowej estakady tzw. „Igreków”.

Artykuł został opublikowany w wydaniu 5/2017, str. 56-59.


W związku z wejściem w dniu 25 maja 2018 roku nowych przepisów w zakresie ochrony danych osobowych (RODO), chcemy poinformować Cię o kilku ważnych kwestiach dotyczących bezpieczeństwa przetwarzania Twoich danych osobowych. Prosimy abyś zapoznał się z informacją na temat Administratora danych osobowych, celu i zakresu przetwarzania danych oraz poznał swoje uprawnienia. W tym celu przygotowaliśmy dla Ciebie szczegółową informację dotyczącą przetwarzania danych osobowych.
Wszelkie informacje znajdziesz tutaj.
Zachęcamy również do zapoznania się z naszą nową Polityką Prywatności.
W przypadku pytań zapraszamy do kontaktu z naszym Inspektorem Ochrony Danych Osobowych pod adresem iodo@elamed.pl

Zamknij