Na 5 lipca zaplanowano podpisanie umowy na realizację budowy tunelu w Świnoujściu. Krajowa Izba Odwoławcza (KIO) ogłosiła wyrok w sprawie odwołania firm PORR na wybór oferty najkorzystniejszej w przetargu na realizację tunelu w Świnoujściu.

5 lipca podpisywać będziemy umowę z wykonawcą najbardziej wyczekiwanej w historii miasta inwestycji, tunelu łączącego wyspy Uznam i Wolin – powiedział portalowi „swinoujscie.pl” prezydent Świnoujścia, Janusz Żmurkiewicz. Inwestycja będzie kosztować ponad 727 mln zł.

W przetargu na budowę tunelu pod Świną zwyciężyło włoskie konsorcjum firm Astaldi i Ghella. Wartość umowy, która zostanie podpisana na początku lipca wynosi 727,098 mln zł. Według kontraktu na projekt oraz budowę infrastruktury Wykonawca będzie miał 48 miesięcy.

KIO oddaliła odwołanie firmy PORR, co oznacza utrzymanie w mocy wyboru firmy Astaldi. – Wszystkie odwołania do KIO i skargi oferentów do sądu skończyły się tym, że najkorzystniejszą ofertą jest ta sama, którą wybraliśmy pod koniec listopada ubiegłego roku, świadczy to o rzetelności i prawidłowości działań komisji przetargowej – mówi Łukasz Lendner dyrektor GDDKiA O/Szczecin.
 
Inwestycja obejmuje odcinek długości 3,4 km -  sam tunel będzie miał 1,44 km, jednorurowy, o średnicy wewnętrznej 12 metrów. W tunelu poprowadzona zostanie dwukierunkowa jezdnia z pasami ruchu, każdy o szerokości 3,5 m.

Było pod górkę

Postępowanie dotyczące budowy tunelu w Świnoujściu rozpoczęło się 15 kwietnia 2016 roku. Po wielu odwołaniach otwarcie przetargu nastąpiło we wrześniu 2017, a rozstrzygnięto je w listopadzie. Jako najkorzystniejsza została wybrana oferta konsorcjum Astaldi i Ghella o wartości 727,098 mln zł, druga pod względem ceny. Najtańszą ofertę złożyło konsorcjum Toto.
Od tego rozstrzygnięcia zostały zgłoszone odwołania do KIO, a następnie odwołanie do sądu od wyroku KIO. GDDKiA, która działa jako inwestor zastępczy w imieniu miasta Świnoujście, musiała unieważnić swoją decyzję.
 
Teraz będzie z górki

Ponownego wyboru oferty dokonano w połowie kwietnia. Zamawiający ponownie wskazał konsorcjum na czele z firmą Astaldi. Od tej decyzji znowu złożono odwołanie do KIO, która tym razem przyznała rację GDDKiA.

Stała przeprawa w Świnoujściu połączy wyspy Uznam i Wolin, które rozdziela rzeka Świna, stanowiąca część toru wodnego do portu w Szczecinie. Obecnie komunikację między wyspami zapewniają przeprawy promowe, które nie zapewniają jednak odpowiedniej przepustowości.

Inwestycja powinna zostać zrealizowana w ciągu czterech lat od podpisania umowy.
 
Źródło: GDKKiA


W związku z wejściem w dniu 25 maja 2018 roku nowych przepisów w zakresie ochrony danych osobowych (RODO), chcemy poinformować Cię o kilku ważnych kwestiach dotyczących bezpieczeństwa przetwarzania Twoich danych osobowych. Prosimy abyś zapoznał się z informacją na temat Administratora danych osobowych, celu i zakresu przetwarzania danych oraz poznał swoje uprawnienia. W tym celu przygotowaliśmy dla Ciebie szczegółową informację dotyczącą przetwarzania danych osobowych.
Wszelkie informacje znajdziesz tutaj.
Zachęcamy również do zapoznania się z naszą nową Polityką Prywatności.
W przypadku pytań zapraszamy do kontaktu z naszym Inspektorem Ochrony Danych Osobowych pod adresem iodo@elamed.pl

Zamknij