Usunięcie znacznej struktury, takiej jak wiadukt przy drodze szybkiego ruchu, wymaga planowania i przygotowania, zanim pierwsze urządzenie dojedzie na miejsce pracy.

Jest to szczególnie ważne, gdy projekt rozbiórki ma miejsce na jednej z najbardziej zatłoczonych dróg.
Należy starannie rozważyć kwestie bezpieczeństwa i ochrony środowiska, w tym tłumienie kurzu, tłumienie hałasu, zmianę trasy ruchu samochodowego oraz recykling złomu i innych materiałów wielokrotnego użytku.

Kluczową częścią projektu było wyburzenie mostu na skrzyżowaniu linii kolejowej i drogi krajowej. Aby złagodzić zatory komunikacyjne, większość pracy musiała zostać wykonana w nocy. Praca nad aktywnymi torami kolejowymi dodała kolejny "ból głowy" do projektu.

"Bliskość torów kolejowych musiała zostać uwzględniona i spędzała nam sen z oczu" - powiedział na miejscu inspektor budowy. "Pociągi jechały blisko wiaduktu, co dało nam ograniczone okno robocze". Na szczęście kwestie takie jak ta i inne zostały starannie zaplanowane z góry.

Jednym z głównych założeń planu było to, że wiele prac rozbiórkowych było wykonywanych na dużej wysokości przez długi czas. Z tego powodu wykonawca wybrał młoty hydrauliczne Rammer 4099 do demontażu wiaduktu. "Pracowaliśmy bez przerwy przez ponad 22 godziny! Jest to najlepszy młot hydrauliczny w stosunku mocy do masy, jaki znam!. W przypadku koparek, których używamy, młot 4099 ma optymalną masę i moc"- powiedział kierownik projektu. „Rammer 4099 zapewnia również operatorowi komfort pracy operatora dzięki tłumieniu drgań.”

Żeby droga nie musiała zostać całkowicie zamknięta, prace zostały wykonane w fazach. "Nasz harmonogram kazał nam wykonywać pracę w sekcjach. To pozwoliło nam zbudować z powrotem to, co wyjęliśmy i dodać nowe pasy, przy jednoczesnym zachowaniu przejezdnych pasów, które nie zostały zburzone". Dodatkowo, ponieważ młot udarowy 4099 ma obudowę tłumiącą dźwięki, był idealny do użytku w tym projekcie. Gdy zaczęły się prace, załogi koparek ruszyły w środek wiaduktu i poruszyły się na zewnątrz. "Aby zrównoważyć ciężar, podzieliliśmy most na pół. Koparki pracowały wówczas w przeciwnych kierunkach. Mieliśmy szczelinę, która pozwalała nam zrzucić beton i zbrojenie poniżej".

Zespół rozbiórkowy skupił się na rozbiórce. Zakres częstotliwości 4099 wynosi 400-560 uderzeń na minutę. Umożliwiło to usunięcie 451 metrów sześciennych betonu w bardzo ograniczonym czasie.

Finalnie projekt został wykonany nie tylko z precyzją i dokładnością, ale również w oczekiwanym terminie. "Ze względu na wydajność młotów Rammer mogliśmy otworzyć drogę z 11 godzinnym wyprzedzeniem!"

Młot Rammer 4099 wyposażony jest w system VIDAT, który obejmuje tłumiki drgań, które zmniejszają koszty eksploatacji, wydłużają żywotność i minimalizują przestoje. Oznacza to, że możesz "pracować na okrągło" zarówno w krótko-i długoterminowych scenariuszach wyburzeń.

Źródło: mat. prasowe firmy BH Ruda Sp. z o.o. Sp. k.

Fot. BH Ruda Sp. z o.o. Sp. k.


W związku z wejściem w dniu 25 maja 2018 roku nowych przepisów w zakresie ochrony danych osobowych (RODO), chcemy poinformować Cię o kilku ważnych kwestiach dotyczących bezpieczeństwa przetwarzania Twoich danych osobowych. Prosimy abyś zapoznał się z informacją na temat Administratora danych osobowych, celu i zakresu przetwarzania danych oraz poznał swoje uprawnienia. W tym celu przygotowaliśmy dla Ciebie szczegółową informację dotyczącą przetwarzania danych osobowych.
Wszelkie informacje znajdziesz tutaj.
Zachęcamy również do zapoznania się z naszą nową Polityką Prywatności.
W przypadku pytań zapraszamy do kontaktu z naszym Inspektorem Ochrony Danych Osobowych pod adresem iodo@elamed.pl

Zamknij