14 maja br. podczas Targów Autostrada-Polska odbyła się konferencja „Mosty dla Regionów” organizowana przez Instytut Badawczy Dróg i Mostów.
W 2018 r. rozpoczęła się realizacja ważnego programu rządowego Mosty dla Regionów, którego głównym celem jest uzupełnienie lokalnej infrastruktury drogowej o brakujące przeprawy mostowe. W ramach programu powstanie 21 obiektów, które przysłużą się poprawie ciągłości sieci dróg gminnych, powiatowych i wojewódzkich. Instytut Badawczy Dróg i Mostów w ramach wspierania tej inicjatywy zorganizował konferencję, której tematyka stanowiła cenne źródło informacji oraz istotną pomoc dla decydentów przy podejmowaniu decyzji odnośnie do projektowania i realizacji inwestycji. Poruszano zagadnienia związane z identyfikacją warunków, do których planowany obiekt ma być dostosowany (rodzaj dróg, nośność, wielkość obiektu itp.).
Referat wprowadzający dotyczący nowego podejścia do przepraw mostowych w kontekście katastrofy wiaduktu w Genui wygłosił prof. Janusz Rymsza (IBDiM). Następnie Tadeusz Suwara przytoczył szczegóły procedur przygotowania inwestycji drogowych a Czesław Szymankiewicz (IBDiM) omówił zagadnienie rozpoznawania podłoża gruntowego i posadowienia podpór mostowych. Temat podłoża podjął również Łukasz Topczewski (Escort), przedstawiając hydroakustyczny system rozpoznawania podłoża gruntowego pod podpory mostowe w korycie rzeki. Jerzy Bąk (Pomost Warszawa) przedstawił zagadnienie zespolonych konstrukcji mostowych, Krzysztof Wąchalski (Pont-Projekt) omówił kwestie związane ze zintegrowanymi konstrukcjami mostowymi, a Maciej Kieniewicz (Transprojekt Warszawa) – betonowe konstrukcje mostowe. Na koniec Damian Wojda (IBDiM) podjął temat skutecznego zabezpieczenia antykorozyjnego stalowych konstrukcji mostowych.