Zaawansowanie prac na budowie mostu w Kurowie koło Nowego Sącza wynosi 23,8%. Obecnie trwa betonowanie podpór obiektu.

Właśnie zakończył się etap I, czyli betonowanie korpusu przyczółka od strony Brzeska, a także betonowanie filara po stronie Nowego Sącza. Trwa zasypywanie fundamentów przyczółków i podpór. Wykonywany jest przepust.

Od lipca 2019 r. prace przy budowie mostu na rzece Dunajec trwają nieprzerwanie – nie ustały nawet w okresie zimowym (czyli między 15 grudnia a 15 marca). Nowy most powstaje poniżej starego obiektu, który zostanie wyłączony z ruchu dopiero po zakończeniu budowy. Nowy obiekt będzie miał 602 m długości i 17,18 m szerokości. Pylony będą mieć wysokość 33,5 m. Most będzie obiektem typu extradosed, czyli będzie połączeniem konstrukcji wantowej z belkową sprężoną. Będzie miał wanty, czyli specjalne liny, ale pylony są niższe niż w mostach wantowych. Dzięki temu są od nich tańsze w wykonaniu, ale bardziej efektowne wizualnie niż w obiektach belkowych. W Polsce do tej pory najdłuższym takim obiektem jest most w Kwidzynie na Wiśle (808,4 m), następny to most na obwodnicy Ostródy (677 m), a kolejnym będzie most w Kurowie, na Dunajcu.

Inwestycja zakłada zmianę przebiegu drogi krajowej nr 75 na odcinku 2 km od parkingu w Tęgoborzu do skrzyżowania w Kurowie. Droga zostanie rozbudowana do klasy GP, a skrzyżowanie z drogą gminną w Kurowie i parking z miejscem ważenia pojazdów będą przebudowane. W zakresie inwestycji są także: budowa dwóch konstrukcji oporowych, zatok autobusowych, ekranu akustycznego, ciągów pieszo-rowerowych, przebudowa zjazdów indywidualnych, rozbiórka 3 przepustów drogowych i budowa nowych, adaptacja przyczółku istniejącego mostu na punkt widokowy, rozbiórka dojazdu do istniejącego mostu, budowa dróg serwisowych, kanalizacji, kanału technologicznego, przełożenie sieci teletechnicznej, wykonanie oświetlenia drogi oraz pełnej rekultywacji terenu zajętego pod zaplecze i plac budowy.

Wykonawcą inwestycji jest polsko-węgierskie konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Wielobranżowe BANIMEX z Będzina i Hódút (Hódmezővásárhelyi Útépitő) z Węgier. Umowa podpisana została 10 czerwca 2019 r. Most powinien być gotowy do końca 2021 r. Koszt inwestycji to ponad 189 mln zł.

Źródło i fot.: gddkia.gov.pl


W związku z wejściem w dniu 25 maja 2018 roku nowych przepisów w zakresie ochrony danych osobowych (RODO), chcemy poinformować Cię o kilku ważnych kwestiach dotyczących bezpieczeństwa przetwarzania Twoich danych osobowych. Prosimy abyś zapoznał się z informacją na temat Administratora danych osobowych, celu i zakresu przetwarzania danych oraz poznał swoje uprawnienia. W tym celu przygotowaliśmy dla Ciebie szczegółową informację dotyczącą przetwarzania danych osobowych.
Wszelkie informacje znajdziesz tutaj.
Zachęcamy również do zapoznania się z naszą nową Polityką Prywatności.
W przypadku pytań zapraszamy do kontaktu z naszym Inspektorem Ochrony Danych Osobowych pod adresem iodo@elamed.pl

Zamknij