W ramach projektu modernizacji linii kolejowej E59 we Wronkach budowany jest nowy most.

W miejscu starej przeprawy nad rzeką Wartą PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. budują nowy most. Po raz pierwszy w Polsce ze względu na nietypowe, bardzo duże gabaryty przyczółków starego mostu, przy budowie nowej przeprawy zastosowano lekką, stalową konstrukcję. Ilość stali zużytej do budowy obiektu ograniczono do około 1000 ton. Obiekt będzie się składał z dwóch przęseł 52-metrowych oraz jednego 86-metrowego. Wysokość przeprawy pod środkowym przęsłem to prawie 5 m. Most powstanie etapowo, bez konieczności budowy podpór tymczasowych na środku rzeki z użyciem ciężkiego sprzętu. Po wyburzeniu i wybudowaniu części przeprawy pod jednym torem prace przeniosą się na drugą część mostu. Takie rozwiązanie zapewnia ciągłość ruchu pociągów na obiekcie. Aktualnie wykonawca wybudował już filary i scalana jest konstrukcja środkowego przęsła. Nowy most będzie gotowy w przyszłym roku.

Modernizowany odcinek linii kolejowej E59 Poznań Główny – Szczecin Dąbie jest fragmentem międzynarodowego korytarza kolejowego Bałtyk-Adriatyk (AGC/TEN-T), który na terenie Polski biegnie przez Świnoujście, Szczecin, Poznań, Wrocław, Opole, Chałupki. Modernizacja linii E59 poprawi dostęp towarów i podróżnych z Poznania i południowej Polski oraz południowej i środkowej Europy do nadbałtyckich portów morskich w Szczecinie i Świnoujściu. Poprawi się bezpieczeństwo ruchu kolejowego i drogowego. Pociągi pasażerskie będą mogły jeździć z prędkością do 160 km/h, a towarowe do 120 km/h. Czas przejazdu najszybszego pociągu na tym odcinku będzie krótszy o ok. 50 min. Zostaną zlikwidowane tzw. „wąskie gardła” i poprawi się przepustowość linii. Pasażerowie będą korzystali ze zmodernizowanych stacji i przystanków. Perony zostaną dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się, a także będą wyposażone we wiaty peronowe, nowoczesne oświetlenie i system informacji pasażerskiej. Na antypoślizgowej nawierzchni peronów będą zamontowane ścieżki naprowadzające dla osób niedowidzących i niewidomych. Dojścia do peronów ułatwią wygodne pochylnie lub nowo wybudowane przejścia podziemne.

Film pokazujący budowę mostu

Źródło i fot: mat. prasowe


W związku z wejściem w dniu 25 maja 2018 roku nowych przepisów w zakresie ochrony danych osobowych (RODO), chcemy poinformować Cię o kilku ważnych kwestiach dotyczących bezpieczeństwa przetwarzania Twoich danych osobowych. Prosimy abyś zapoznał się z informacją na temat Administratora danych osobowych, celu i zakresu przetwarzania danych oraz poznał swoje uprawnienia. W tym celu przygotowaliśmy dla Ciebie szczegółową informację dotyczącą przetwarzania danych osobowych.
Wszelkie informacje znajdziesz tutaj.
Zachęcamy również do zapoznania się z naszą nową Polityką Prywatności.
W przypadku pytań zapraszamy do kontaktu z naszym Inspektorem Ochrony Danych Osobowych pod adresem iodo@elamed.pl

Zamknij