Mimo panującej pandemii trwająca od ubiegłego roku budowa tunelu pod Świną jest kontynuowana. Bez przeszkód, choć z drobnymi opóźnieniami, odbywa się także montaż maszyny TBM, która ten tunel wydrąży.

Chińska firma CREG kontynuuje nadal prace w tym zakresie, które są obecnie dalece zaawansowane. W pełni gotowe są już silniki elektryczne, główne śruby napędowe i reduktory, a także główne łożysko, pompa hydrauliczna oraz przednia i środkowa tarcza. Do wykonania pozostało jeszcze tylko kilka części: główny napęd, głowica tnąca oraz przednia i środkowa osłona.

Maszyna drążąca tunel docelowo będzie miała ponad 100 metrów długości i 13,5 metra wysokości. Jej waga – po przewiezieniu do Polski i kilkumiesięcznym składaniu w całość – wyniesie 2 740 ton. Urządzenie powinno przypłynąć do Polski pod koniec wakacji. Finalne drążenie tunelu z komory startowej rozpocznie się w pierwszej połowie 2021 r.

Obecnie po stronie wyspy Uznam coraz bardziej widoczne są fundamenty zakładu separacji urobku. W tej części Świnoujścia powstaje także hala zakładu prefabrykacji – w zakładzie tym będą wytwarzane na bieżąco segmenty żelbetowe wykorzystywane do obudowy tunelu.

Kontynuowane są także prace przy montażu koszy zbrojeniowych oraz przy wykonywaniu ścian szczelinowych dla komory startowej maszyny drążącej tunel.

Po stronie wyspy Wolin trwa porządkowanie terenu po wycince drzew i krzewów oraz usuwanie kolizji elektroenergetycznych średniego napięcia (w rejonie szybu odbiorczego).

Pomimo panującej pandemii prace przy budowie tunelu są kontynuowane. Wszystkie spotkania kadry biurowo-technicznej wykonawcy odbywają się w formie wideokonferencji, a pracownicy kontaktują się pomiędzy sobą telefonicznie, unikając kontaktów bezpośrednich.

Wykonawca na bieżąco stosuje się do procedur Głównego Inspektora Sanitarnego oraz Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w zakresie odpowiednich zachowań oraz utrzymania higieny przez wszystkich pracowników.

Docelowy odcinek nowej drogi dla kierowców będzie miał łączną długość 3,4 km – z czego niemal połowa pobiegnie przez jednorurowy tunel, z jedną jezdnią o dwóch pasach ruchu. Inwestycja ma być gotowa do września 2022 r. Koszt budowy tunelu pod Świną to prawie 800 mln złotych.

Źródło i fot.: UM Świnoujście
 


W związku z wejściem w dniu 25 maja 2018 roku nowych przepisów w zakresie ochrony danych osobowych (RODO), chcemy poinformować Cię o kilku ważnych kwestiach dotyczących bezpieczeństwa przetwarzania Twoich danych osobowych. Prosimy abyś zapoznał się z informacją na temat Administratora danych osobowych, celu i zakresu przetwarzania danych oraz poznał swoje uprawnienia. W tym celu przygotowaliśmy dla Ciebie szczegółową informację dotyczącą przetwarzania danych osobowych.
Wszelkie informacje znajdziesz tutaj.
Zachęcamy również do zapoznania się z naszą nową Polityką Prywatności.
W przypadku pytań zapraszamy do kontaktu z naszym Inspektorem Ochrony Danych Osobowych pod adresem iodo@elamed.pl

Zamknij