Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za 2,5 mln zł to kolejne prace, które zwiększyły możliwości przyjaznych środowisku kolejowych przewozów towarowych w woj. kujawsko – pomorskim.
Przebudowany wiadukt kolejowy koło Inowrocławia zapewnił sprawny przejazd pociągów. Składy towarowe m.in. ze Śląska do portów Trójmiasta szybciej i bezpieczniej kursują między Mimowolą a Jaksicami z ominięciem linii w centrum miasta.
Przebudowany wiadukt na linii Mimowola – Jaksice (linia 741) to kolejne zadanie PLK, które zwiększa możliwości przewozów towarowych na terenie województwa kujawsko – pomorskiego. Na wiadukt, oraz wcześniejszą przebudowę towarowej obwodnicy Bydgoszczy i prace na linii Dziarnowo – Wapienno, Polskie Linie Kolejowe przeznaczyły już ponad 145 mln zł.
PLK zakończyły przebudowę wiaduktu na linii między Mimowolą a Jaksicami. Trasą kursują m.in. składy towarowe ze Śląska do portów Trójmiasta, które omijają stację Inowrocław. Codziennie przejeżdża ok. 40 składów. Na wiadukcie z poł. XX w. wymienione zostały stalowe konstrukcje oraz wyremontowano przyczółki i ułożono nowe tory. Prace obejmowały kolejno każdą z konstrukcji pod dwoma torami. Takie rozwiązanie pozwalało zachować ruch pociągów. Dobry stan obiektu zapewni odwodnienie. Dla bezpieczeństwa służb technicznych odnowiono schody na skarpie, a na wiadukcie zamontowano nowe balustrady.
Przebudowany wiadukt zapewnia większe możliwości przewozów. Zwiększyło się bezpieczeństwo w ruchu kolejowym. Przez wiadukt mogą przejeżdżać cięższe i szybciej – do 100 km/h – pociągi towarowe (przed pracami 80 km/h), a to podnosi efektywność transportu towarów koleją. Z linii mogą również korzystać pociągi pasażerskie z prędkością 160 km/h (przed pracami 100 km/h). Wartość zadania to blisko 2,5 mln zł netto ze środków własnych PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Roboty realizowano od kwietnia do końca października.
Przebudowany wiadukt na linii Mimowola – Jaksice to kolejne zadanie PLK, które zwiększa możliwości przewozów towarowych na terenie województwa kujawsko – pomorskiego. Wcześniej taki efekt zapewniła zmodernizowana tzw. kolejowa obwodnica Bydgoszczy. Dzięki pracom sprawniejszy, szybszy i bezpieczniejszy jest transport ładunków między Nową Wsią Wielką a Maksymilianowem. Podobny efekt dały prace na linii między Dziarnowem a Wapiennem. Składy mogą zabrać więcej towarów i surowców do Cementowni „Kujawy” w Bielawach oraz zakładów w Inowrocławiu i Janikowie. Krótszy czas jazdy pociągów z cięższymi ładunkami zwiększa konkurencyjność przewozów towarowych względem innych środków transportu. Więcej towarów trafia z dróg na tory, a jest to korzyść dla środowiska naturalnego.
Źródło i fot.: plk-sa.pl