Nad Wisłą zostały zamontowane największe konstrukcje nowego mostu. Trwają prace na linii między Czechowicami a Zabrzegiem - przebudowywanych będzie 6 wiaduktów oraz tory.

Efektem prac będą sprawne podróże koleją w Beskid i do Czech. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. na węźle Czechowice-Dziedzice to jeden z największych projektów na południu kraju o wartości 1,4 mld zł. Współfinansowanie zapewnia unijny instrument CEF „Łącząc Europę”.

Nad Wisłą między Goczałkowicami Zdrój a Czechowicami-Dziedzicami pociągi będą kursowały po dwóch torach położonych na osobnych trzyprzęsłowych konstrukcjach. W listopadzie wykonawca skończy montaż dwóch przęseł dla każdego toru. Zamontowane będą 4 z 6 przęseł 150-metrowej przeprawy. W grudniu nad rzeką zostaną położone ostatnie przęsła, a wykonawca będzie kontynuował prace przy moście.
Między Czechowicami-Dziedzicami a Zabrzegiem budowane są obiekty inżynieryjne. Ekipy pracują w 7 z 12 lokalizacji. Budowany jest m.in. wiadukt nad drogą krajową  w Czechowicach-Dziedzicach oraz most nad rzeką Iłownicą na szlaku Czechowice-Dziedzice – Zabrzeg. Wykonawca rozpoczął układanie torów oraz montaż rozjazdów od strony Zabrzegu w kierunku Czechowic. Na przystanku Zabrzeg na nowych konstrukcjach peronów układana jest kostka. Do prac na odcinku między Czechowicami-Dziedzicami a Zabrzegiem zaangażowanych jest 260 pracowników i 90 maszyn. Podróżni skorzystają z przystanku w połowie 2021 roku.
Kolej szybsza i wygodniejsza dla pasażerów

W Czechowicach-Dziedzicach wszystkie perony będą dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Ułatwią to windy oraz pochylnie. Dla osób niedowidzących i niewidomych dostępne będą tablice informacyjne z alfabetem Braille’a. Będą nowe wiaty i ławki. Dla zwiększenia bezpieczeństwa przewidziano monitoring. Przebudowa stacji Czechowice-Dziedzice zaplanowana jest I kwartale 2021 roku. Przewidziano też lepsze dostosowanie do potrzeb wszystkich podróżnych przystanków Goczałkowice Zdrój i Zabrzeg.

Efektem inwestycji będą sprawniejsze przejazdy pociągów na trasie z Katowic do Zebrzydowic i Wisły Głębce. Składy pasażerskie pojadą z prędkością do 160 km/h, a towarowe do 120 km/h. Projekt przewiduje wymianę około 50 km torów i sieci trakcyjnej. Wymiana rozjazdów zapewni płynny przejazd pociągów przez stację i przystanki. Dzięki inwestycji poprawi się przepustowość szlaków kolejowych oraz zwiększy efektywność wykorzystania węzła w Czechowicach-Dziedzicach. Na zwiększenie bezpieczeństwa przewozów wpłynie przebudowa 3 przejazdów kolejowo-drogowych.

Na stacji Czechowice–Dziedzice budowane jest lokalne centrum sterowania, które będzie wyposażone w komputerowe urządzenia. Zatrudnieni w nim pracownicy będą dbać o bezpieczne kursowanie pociągów na odcinku Goczałkowice Zdrój – Czechowice-Dziedzice - Zabrzeg.

Wartość prac to 1,4 mld zł. Projekt „Prace na podstawowych ciągach pasażerskich (E30 i E65) na obszarze Śląska, Etap I: linia E65 na odc. Będzin - Katowice - Tychy - Czechowice-Dziedzice – Zebrzydowice: LOT C na odcinku podg. Most Wisła- Czechowice – Dziedzice - Zabrzeg” współfinansowany jest przez Unię Europejską z Instrumentu CEF „Łącząc Europę”. Roboty powinny zakończyć się do października 2023 roku.

Źródło i fot.: plk-sa.pl


W związku z wejściem w dniu 25 maja 2018 roku nowych przepisów w zakresie ochrony danych osobowych (RODO), chcemy poinformować Cię o kilku ważnych kwestiach dotyczących bezpieczeństwa przetwarzania Twoich danych osobowych. Prosimy abyś zapoznał się z informacją na temat Administratora danych osobowych, celu i zakresu przetwarzania danych oraz poznał swoje uprawnienia. W tym celu przygotowaliśmy dla Ciebie szczegółową informację dotyczącą przetwarzania danych osobowych.
Wszelkie informacje znajdziesz tutaj.
Zachęcamy również do zapoznania się z naszą nową Polityką Prywatności.
W przypadku pytań zapraszamy do kontaktu z naszym Inspektorem Ochrony Danych Osobowych pod adresem iodo@elamed.pl

Zamknij